Csatlakozz a közösséghez!

Készíts blog-ot,
írj kommentet,
keress barátokat,
lépj be a klubba!

> Belépés < > Regisztráció <

Last Ninja: The Return

2013.04.24. 11:29 >>>> Manusz >>>> PC, RETRO, COMMODORE >>>> : 5183 : 0


Tíz évig aludta álmát egy kultikus játékfigura, hogy – megörvendeztetve több millió rajongóját – feltámadjon, és újabb híveket szerezzen magának. Az utolsó ninja visszatér!


A nosztalgia jó dolog. Jó dolog emberi szempontból: visszamerengeni a múltba a mindent megszépítő emlékezet segítségével, kellemes melegség és némi szomorúság édes elegyével. És legyünk tárgyilagosak: jó dolog üzleti szempontból is, pont az előbb leírtak miatt... Épp ezért meglepő, hogy a 8 bites aranykorszak sikereit kevesen próbálják meg felmelegíteni, talán attól félve, hogy a nagy cím keltette elvárásnak nem tudnak megfelelni. A londoni Studio 3 immár 19 éve résztvevője a piacnak (korábban System 3 néven futottak), és az ősgémereknek, a Spectrum-C64-Amiga fanoknak elég két játékukat megemlítenem, hogy a könnycsepp megjelenjen a szemünk sarkában: International Karate és Last Ninja. Utóbbi játék minden idők egyik legismertebb és legnépszerűbb játéka, közel 3 milliós eladásával. Két folytatása sem volt kevésbé sikeres, a másodikból 1,2 millió példány kelt el, és a harmadik rész azt a történelmi tényt tudhatja magáénak, hogy ez volt az a játék, amely a szakmától begyűjtötte az első 100%-os értékelést (Your Commodore magazin). 

Tavaly röppent fel és terjedt szét futótűzként a hír, hogy készül a folytatás Last Ninja: The Return munkacímmel (korábban még Last Ninja – Return To Lin Fen Island néven emlegették), és ez rögtön a figyelem középpontjába állította a londoni stúdiót. Sajnos elég nagy a titkolódzás, így kemény, nindzsát próbáló ;) feladat volt összeszedni az információkat, de amit találtunk, az tovább fokozta perzselő vágyainkat. Íme tehát.

A folytatás megmarad a sorozat jól bevált izometrikus nézőpontjánál, de természetesen immáron teljes 3D-s környezetben – és az eddig megjelent képek alapján a rendelkezésre álló processzorerők és grafikuskártya-képességek alapos kiaknázásával. A régi játékok hangulatát a fejlesztők igyekeznek visszacsempészni a csaknem 1000 képernyőre, melyen jól ismert figuránkat végig kell kísérnünk kalandjai során. A régi rajongóknak talán elsőre furcsa lesz, hogy a főhősünkön feszülő tradicionális ninja ruha, a shinobi-shozoko a régi fekete helyett ezúttal szép mélykék színben pompázik, de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az elterjedt sztereotípiától eltérően a ninják sötétzöld, sötétkék vagy barna „egyenruhát” hordtak (ha éppen nem parasztnak, papnak vagy szamurájnak öltöztek), hogy jobban beleolvadjanak a környezetbe. Ebből az apróságból is látszik, hogy a londoni fiúk alaposan áttanulmányozták a szakirodalmat. És biztosak lehetünk benne, hogy valóban kezünkbe vehetünk majd minden eszközt, melyet az ősi japán sötétben lopakodó árnyharcosai használtak „munkájuk” során (és amelyeket megismerhettünk – kevés történelmi alappal ;) – azokból a filmekből, melyek idehaza pont a régi sorozat korában élték virágkorukat a lábra kapó videomagnó-érában (kulcsszavak: Maria Hilfen Strasse, Shopping City Süd, Gorenje :)), a Mad Max, a Rambo és a hangalámondásos horror- és pornófilmek között…). 
A különféle emberi és nem emberi (pók, sárkány stb.) ellenfelek tömegét hol fegyverrel, hol a jól ismert trükkökkel kell főhősünknek legyűrnie. A nálunk lévő hagyományos ninja szerszámzat (a hírhedt kard, a ninja-to, a sokoldalú bot, azaz a bo, a dobócsillag, alias shuriken és a többiek) mellett újabb készségeket is fogunk majd találni, mint például a jó öreg fúvócső (a fukiya) vagy egy kezdetleges légzőkészülék a víz alatti bolyongáshoz. 
A nem hagyományos harcmodor közé tartoznak az ősi ninja mágiaiskolájának és művészetének minden trükkjei. Létrehozhatjuk például önnön testünk illúzióját ellenfeleink megtévesztésére. Démoni ellenfeleink megölésével spirituális energiát halmozhatunk fel, melynek segítségével képesek leszünk a „léleksétára” (spirit walking), azaz hogy kilépjünk porhüvelyünk fogságából, és persze a természet legkülönfélébb erőit is a magunk oldalára tudjuk majd állítani (tűz, villámlás, ciklonok). Mindeme dolgok természetesen teljesen animáltak lesznek, és lenyűgöző látványvilágot ígérnek.

A játék összetett akció-kaland jellegű, amelyben hol észrevétlen lopakodásra, hol szemtől szembeni nyílt harcra kényszerülünk, és ahol az új területek felfedezése közben – a fejlesztők ígérete szerint, hogy édes-bús nosztalgikus érzéseink még jobban ki legyenek szolgálva – a régi sorozat megoldandó feladatai is újra felbukkannak majd! A készítők igyekeztek kiegyensúlyozni a fentieket, és az irányítást is a lehető legegyszerűbbre tervezik. A harcot mindössze két gombbal irányíthatjuk, és alapértelmezett lesz az automatikus „lock on”, azaz kedvenc figuránk úgy forog majd ellensége körül, mintha valami láthatatlan lánc kötné össze őket. A játékosnak lélekben mindenképp ninjává kell válnia a sikeres végigjátszáshoz: el kell fogadnia, hogy a harc nem az egyetlen eszköz, gyakran az álcázás, a megtévesztés vagy a „bújócska” (nagy kosarakban elbújás, lélegzet-visszafojtott lapulás a hideg vízben, vagy rejtőzködés a sziklák mögött, zuhogó esőben) előnyösebbek, ha nem is olyan vonzóak... A küzdelem közben pedig ki kell majd használnunk a terep nyújtotta lehetőségeket: ellenfeleink lelökését a sziklák pereméről a szakadékba vagy a fortyogó láva kellős közepébe. 

Az biztos, hogy a Studio 3 nagy fába vágta fejszéjét, ám hogy nem tett rossz lóra, azt az is jelzi, hogy egyelőre még nincs kiadója a játéknak, a fiúk ugyanis ráérősen mazsolázgatnak a töménytelen, jobbnál jobb ajánlat között. A megjelenés pontos dátumáról így nincsenek is híreink, annyi látszik biztosnak: valamikor idén… A fejlesztés egyszerre folyik PC-re, PS2-re és Xbox-ra.

A nosztalgia, mint írtam, jó dolog. Akik aktív részesei voltak a nyolcbites korszaknak, azok valószínűleg sok örömet fognak lelni a folytatásban, akik pedig most ismerkednek az utolsó ninja történetével, azoknak ajánlom, a megjelenésig hátralévő időben töltsék le a világhálóról a korábbi részek valamelyikét a nekik tetsző platformra a megfelelő emulátorral, és merüljenek el ebben a kultikus világban. Utána már együtt nosztalgiázhatunk… mert az tényleg olyan jó…


Minden, ami ninja…

A nosztalgiázás kiindulópontjának ajánlom a http://lastninja.c64.org címet! Hihetetlen mennyiségű háttéranyagot találhatunk itt: mindhárom részt az összes létező platformra, a játék összes zenéjét mindenféle feldolgozásban és fájlformátumban, sőt kedvenc mobiltelefonunk csengőhangjaként! Itt igazán szembesülhetünk a ténnyel, hogy a Last Ninja több volt egyszerűbb játéknál: olyan kultusz és legenda, melyet a rajongók ezrei az óta is életben tartanak! És akit a ninják érdekelnek, azoknak egyetlen cím: http://www.entertheninja.com.

Sorry, there is a glitch in the system. The webmaster has been notified of the issue.